
It's just a show, just like Messi's scores, Lady Gaga's, action movies or some best sellers stunts.
I'll sit by the tube this cloudy morning watching the bloddy wedding and feel like a commoner, which is what I am...
Esta bitácora, blog, o bitàcola (nótese el acento abierto) estará escrita indistintament en español, English o català, y por tanto está dedicada a españoles que hablen catalán, English speaking Catalans, americans o anglesos que parlin català, y las combinaciones derivadas, aunque se admiten comentarios en cualquier idioma... Después de 6 años, decido cambiar un poco el encabezamiento. La Percepción Selectiva es una de mis deficiencias


1. El NHS británico se reforma-->Obama no consigue su reforma sanitaria-->Recortes en Sanidad en Catalunya
2. La sanidad pública catalana tiene los mejores médicos y enfermeras-->Crisis económica-->Disminuye la afiliación a las mutuas-->Nombran conseller a un dirigente de la patronal sanitaria-->Recortes en Sanidad en Catalunya
3. La sanidad catalana es reconocida como excelente-->Los inmigrantes son el 18% de la población-->Los neocons piensan que esto de la sanidad pública para todos no es conveniente-->Recortes en Sanidad en Catalunya
4. El gasto sanitario en Catalunya es del 6% del PIB. La media de OCDE es del 9%-->El 80% del gasto sanitario son sueldos de personal-->Luego el gasto es bajo porque se paga poco a médicos y enfermeras-->pero como hay que ahorrar-->Recortes en Sanidad en Catalunya
5. Crisis económica-->Gobierno central no ejecuta el retorno fiscal-->Gobierno autonómico dice que no tiene dinero-->Recortes en Sanidad en Catalunya

Em resulta impossible abstreure'm de la realitat que en aquests moments afecta els serveis sanitaris a la comunitat autònoma catalana. Voldria desproveir aquest comentari de qualsevol interpretació partidista-partidària política, encara que resulti difícil perquè es tracta d'una situació generada per un govern concret, amb una composició política concreta i en un moment concret. No és que vulgui evitar unes crítiques directes al que resulta ser una política social nefasta i una política econòmica de difícil comprensió i de resultats incerts perquè, encara que sigui un fenomen local, té models i conseqüències en molts altres llocs del món occidental.
El "recorte inglés" ja succeïr recentment quan el govern britànic va decidir reorganitzar el National Health Service. Obama amb prou feines ha pogut modificar el sistema sanitari assistencial als Estats Units. Barbes de veïns.
La realitat és que a les democràcies occidentals la política social ha deixat de ser atractiva i el domini del neoconservadorisme camina cap a una limitació de la despesa social i a una privatització dels serveis. El que resulta menys acceptable és que aquesta política de retallades passi a uns territoris—ja no sé si es pot dir països—on es dedica a la despesa sanitària tot just un 6% del PNB, enfront d'un 8 o 9% que dediquen la mitjana de els països de l'OCDE de la qual formem part. Es reduirà on ja es dedicava menys.
Mentre a Espanya s'ha presumit de tenir un sistema sanitari de qualitat, al que s'atribueixen millores socials com la reducció de la mortalitat infantil i l'increment de l'expectativa de vida de la nostra població. Un bon sistema sanitari que, a sobre, costa menys que a altres llocs. Llavors, per què modificar? Per què retallar?
Al meu entendre és una qüestió de principis: la cobertura sanitària universal és un privilegi segons els neocons, el que vulgui privilegis que se'ls pagui. A mi no se'm escapa que els progressos socials en els països occidentals no es van aconseguir, en la segona meitat del segle XX, per successius arrencades de bona voluntat dels governs capitalistes, sinó per la pressió de les classes treballadores recolzades per la discreta presència dels tancs de l'Exèrcit Roig l'altra banda de les fronteres del pacte de Varsòvia. Doncs es va acabar. La Guerra Freda ens escalfava les estufes perquè no aixequèssim els peus en l’aire davant dels abusos de capital. Ara, després de vint anys de pau social, a Europa ens podem permetre escanyar les classes treballadores a recer d'una crisi financera que han provocat els capitalistes desbocats sense regulacions.
Doncs en aquest país de dirigents més papistes que el secretari d'estat vaticà, portaran el tema als extrems: en el meu hospital han decidit que no donaran draps higiènics a les parteres. Els loquis són habituals i qui sangni que s'apanyi o se'ls porti de casa. Aviat caldrà portar l'orinal i l'esparadrap.
Que ningú pensi que això no tindrà repercussions. Si ens creiem al New England Journal of Medicine, les retallades costen morts. I jo sòl creure el que diu el NEJM.
A més hi haurà repercussions en l'àmbit social. Les mesures restrictives empitjoraran la marginació i l'exclusió dels més desfavorits, s'allargueran les llistes d'espera i creixera l'angoixa i el patiment de la gent. Com a grup, com a societat, estarem pitjor i, a més, ens costarà més car.
Sobre el copagament, el que segueix és el resum de twits de la meva xarxa social:
. Ja és primavera al recorte inglés: Quan les barbes del NHS vegis pelar posa les de l'ICS a remullar # icscat
. Els retalls en la sanitat pública no és privatitzar. És només dir que els que no seran atesos es vagin a la privada # icscat
. Els retalls en la sanitat pública no és el copagament. És que els que vulguin ser atesos l'hi paguin a altres proveïdors de salut # icscat
. El copagament no és pagar dues vegades per un mateix servei. És pagar a uns perquè els altres no et donen el servei que ja has pagat # icscat
. Cal reduir l'estat de benestar perquè no és sostenible fins que no hi hagi qui ho aguanti # icscat # crisi
. Quan s'hagin retallat prou els serveis sanitaris estaran a un preu que faci possible vendre'ls # icscat
. Quan era escolà em menjava les retallades de les hòsties. A veure que faig ara amb les retallades. O amb les hòsties ¿Suggeriments? # Crisi
. Alguns retalls retallaran / escurçaran la vida d'uns quants. No ho dic jo, ho diu el NEJM http://bit.ly/eMUD7G # icscat
. # Sanidadpublica El cons. Boi Ruiz diu que les retallades no afectaran la qualitat assistencial. El 94% de lectors del meu diari diuen que si
. El PP Madrid diu que qui vulgui una vasectomia o lligadura de trompes que l'hi pagui http://bit.ly/egO4Jb I aquí? # Icscat # sanidadpublica
. A la CA de Madrid el PP ja té el seu pla de copagaments i retalls http://bit.ly/hKcLbM On és la d'aquí? # Icscat # Sanidadpublica
Però només si els deixem. La gran excusa és la crisi econòmica, el dèficit de tresoreria, que no hi ha diners, vaja. Però tots sabem que diners hi son, només que es destinen a altres coses. És el que decideix l'administració, és a dir, els que ens governen. A menys que els hi diguem, alt i fort, que no. Que no ho facin. Que facin una altra cosa o que ho facin d'una altra manera. Sembla que ha arribat el moment de dir-ho a crits.

The democracies’ handling of dictators has been always erratic. Despite the knowledge of atrocities against their opponents within their countries, the democracies usually tended to try to appease the monsters rather than fighting them. No question that all dictators are monsters, by definition. There is not such a thing as a “soft” dictatorship. In Spain they coined the word “dictablanda” as opposed to “dictadura” playing with the meaning of “dura”, hard, way back in the early 20th Century when an obscure general Berenguer took over the Primo de Rivera dictatorship for a short while. The ailing (alcoholic) and widely criticized Primo lost the king’s confidence and exiled himself to Paris. Catalans knew there was nothing “soft” as the Primo viceroy in Catalonia implanted the “ley de fugas”, a law allowing police and army to shoot to kill anyone fleeing, no questions asked. That was an easy way of getting rid of opponents.
Those years Mussolini and Hitler, Poland’s Józef Piłsudski, reached power they did not release but by force. Even worse Josif Stalin took over what was meant to be the “dictatorship of the proletariat”. Those plus Spain’s Franco and Portugal’s Oliveira Salazar moulded politics in Europe for the first half of the century and were responsible of more than 100 million dead. But as the same Stalin said, when the victims reach millions the count looses its meaning.
In front of those dictators the European (and American) democracies did not react until they were directly attacked.
In “The king’s speech” movie you may hear the common thought those days amongst the British upper crust that the real problem were the Bolsheviks and that Hitler will take care of them. He did indeed got rid of the German Communists by killing them outright… and then he kept on killing everyone else that opposed him along with just a few million of innocent bystanders…
Gaddafi is proving he was a tougher nut to crack (or his children are) and the EU countries keep on procrastinating as they did with the Serbians.
The no-fly zone can only be enforced with the VI Fleet power, even though it would take just 8 hours for the French Air force (the closest) to destroy Gaddafi’s airplanes.
The problem is there is no a political plan for the after-Gaddafi situation, so the EU countries will keep on dragging their feet to see if somebody else (the US) takes the lead.
Will we see the Marine Corps singing again “From the halls of Montezuma/ to the shores of Tripoli…” on the sands of Tripoli?
By now the Pentagon must have more than one HK-11 satellite in orbit over Libya and a couple of geostationary birds and must know even where Gaddafi goes to pee.
But there are still too much away from taking a definite decision to step in Libya.
Meanwhile the dreadful thought that that murderous clown of Gaddafi might get away with his own people repression despite international condemns, overflies the situation.



